2015. szeptember 30., szerda

Iskola, magyarok, vásárlás

Ahhoz képest, hogy semmi tervem nem volt hétvégére azért nem unatkoztam. :) Szombaton angol óra első felében házi ellenőrzés ment, mondatban lévő összekötő szavakat néztünk, le kellet írnunk egy arcot (haj, szem, orr, száj stb. jellemzők), egy kis nyelvtanozás, majd ebédszünet. Utána elmentünk a kb. 1 percre lévő múzeumba (National Museum of the American Indian), mivel a házink ehhez kapcsolódik. A lényeg, hogy 3 leletet kellett megnevezni, miből készült, milyen színű, miért választottuk ezt blabla…ezekhez vannak kérdések és végül egy kis esszében kell majd összehasonlítani őket. A múzeum nem nagy de érdekes volt. Ha valaki jön megnézni a Wall Streeti bikaszobrot akkor onnan 1 perc a múzeum. Tényleg kicsi szóval sok időt nem vesz igénybe, ha bementek. ;) Pár lány nagyon jó fej a csoportban így bővítem a ismeretségi körömet is. :)
columbiai, két török, mexicói, magyar
Ezután találkoztam Edinával, aki 3 éve jött ki. Onnan ismerem, hogy amikor az angliai anyukával beszéltünk a további terveimről és mondtam, hogy Amerikába szeretnék jönni akkor mondta, hogy a szomszédban volt egy lány Edina, aki ugyanezt csinálta. :) Egyszerre meg is adta a kontaktot meg minden. Aztán mikor meglett a család és, hogy New Jersey-be jövök, akkor a szokásos „kicsi a világ” dolog jött össze mert ő is New Jerseyben lakik nem messze tőlem. Többször beszéltük, hogy össze kell hozni egy találkát mindenképp és ez a múlt szombaton meg is történt. :) Edina barátnői jöttek Londonból egy kis Amerikai körútra, így városnézés volt nekik. (Ja, mindegyikünk au pair volt London ugyanazon környékén és az ottani szülők jóba vannak egymással. :D)
A Central Parkban sikerült utolérnem őket az Alice Csodaországban szobornál találkoztunk. Gyerekek másznak rajta (mászhatnak is), így jött létre egy tökéletes au pair kép gyerekekkel körülvéve. Sajnos nem másztam fel, mert kicsit furán mutattam volna a 24 évemmel köztük. :D Ennek a közelében van a Conservatory Water (tó), amin kis vitorlás modellek úszkálnak vagy versenyeznek, vagy mi a fene. :D
Elsétáltunk a Rockefeller Plaza felé, ahol lőttem pár képet az NBC stúdióról (ugye tudjuk sok híres TV show megy az NBC-n) és a Radio City Music Hall-ról, ez az Egyesült Államok legnagyobb színházterme, ma is működő nagyszabású műsorok mennek itt.
Innen kétfelé szakadtunk, én Edinával maradtam a lányok pedig elmentek a szállásra elkészülni estére. Nem terveztem semmi ilyet, de ha már ott voltam, akkor maradtam. :) Szóval addig elmentünk enni és Edina vasárnapi munkahelyére, ami nem messze van a Flatiron Buildingtől (Vasalóház). Ez az 5. sugárút, a Broadway és a 23. utcánál található irodaház, de földszintjén áruházak működnek illetve előcsarnokában fotókiállítás ismerteti az épület történetét. Formáját a háromszögletű telek határozta meg, 87 méter magas és elől még 2 méter széles sincs.
Később ehhez közel találkoztunk a lányokkal és mentünk a 230 Fifth Rooftop Bar-ba. Ez a legnagyobb szabadtéri bár New Yorkban az 5. sugárút 230-as száma alatt (ahogy a neve is mutatja :D). Nagyon jól néz ki a szabad ég alatt lévő tetőtéri kert ahol kedvedre iszogatsz (jó pénzért) bár eléggé fújt a szél, de hát jaaaa…..a kilátás kárpótolt minket. :)
Szandi, Gabi, én, Edina
Miután hazaértem nem éreztem a lábaimat. Sokat nem is aludtam, mert reggel ismét menni kellett Harlembe a DC túrás órára. Bár az időpont nem tűnik vészesnek ehhez fél 7-kor kellett kelnem :D.
Nem volt olyan szörnyű, de azért fáradt voltam. Megtudtam, hogy milyen állampolgársági fajták vannak illetve mi a procedúra arra ha megakarod szerezni, aztán a Fehér ház történetével is okosabb lettem. A végén 1,5 órás filmvetítés volt a Fehér Ház belsejéről. Amúgy lehet látogatni, neten kell jelentkezni és 3 hónap a várakozási idő, úgyhogy aki be akar menni, annak jó tudni. ;)
Pár érdekesség:
  • A legelső elnök, Washington soha nem lakott itt, mert a halála után fejezték be építését
  • 132 szoba, 35 fürdőszoba, 6 szint, 412 ajtó, 147 ablak, 28 kandalló, 8 lépcsőház, 3 lift van a házban
  • Ha be akarjuk festeni újból a Fehér Házat kívülről akkor ahhoz 570 gallon festék kell, vagyis kb. 2158 liter
  • Minden elnök úgy alakíthatja, szerezhet be új dolgokat, ahogyan kedve tartja
  • A 20 $-os hátulján látható
Óra után elmentem a TJ Maxxbe venni téli kabátot. Meleg, tetszik, drága volt. Oké, igazából otthon sem kapnék olcsóbban, de azért na. Már csak egy jobb csizma kell. :) Odafele pedig átmentem a Morningside Parkon, ami nagyon kis hangulatos volt. :)
Hétfőn, kedden semmi különös nem történt azt hiszem. Anyuka tegnap említette, hogy pár éve a Sandy hurrikánkor állt a víz a házban (képek, videók alapján elég csúnyán és félelmetesen nézett ki Hoboken) és, hogy most kezdődnek az esőzések, nem tudni mi lesz de ha megint valami hasonló akkor fogjuk magunkat és megyünk a tesójához… biztató de nem ellenkezem :D.

4 megjegyzés:

  1. Barbikám az alice csodaországban lévő szobor melyik filmben is volt látható? 😆 nagyon szép helyeken jársz! Puszi 😙

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ivettkém, ha az emlékezetem nem csal, akkor tudom a választ :D puszillak

      Törlés