2015. szeptember 23., szerda

Sulis hétvége

Szombat reggel találkoztam az olasz lánnyal együtt mentünk suliba csak ő más órára jár. Az angol jó volt, bár lassan haladunk, mert vannak páran akiknek elég nehezen megy, meg nem ismernek alap szavakat, de nekik mindig elmagyarázzuk, hogy mit jelent csak sokszor nem is figyelnek vagy úgy sem értik, és újból megkérdezi valaki más vagy ugyanaz…Az óra végén beszéltem két török és egy kolumbiai lánnyal viszonylag közel lakunk egymáshoz, ami jó. :)
Később elmentem megnézni a Brooklyn hidat, ami tényleg hatalmas és nagyon gyönyörű! 1883-ban adták át, sok kétség volt a teherbíró képességével kapcsolatban, de P.T. Barnum cirkusztulajdonos, hogy bizonyítsa semmi gond nem lesz ezzel, 1884-ben 21 elefántot hajtott át rajta.
A kilátás is nagyon szép…egyik oldalon a Manhattan hidat látod, másikon a Szabadság szobrot lehet kivenni, hátad mögött Manhattan előtted Brooklyn. :) Elidőztem itt lőttem „pár” képet. Megkértem valakit hogy fényképezzenek már le, a harmadik embernek végül is sikerült a hidat is belecsempészni a képbe. :D Nem értem, hogy valaki hogy nem tud ennyire fénykéééépezni. Ott állsz a hídon erre lehagyja a lényeget… -.-" Drága Juditomat már kiképeztem, hogyan fotózzon, csak ő otthon van :D
Ezután elsétáltam a kínaiakhoz, vagyis a China Townba. Közben láttam New York állam Legfelsőbb Bíróság épületét. A legfelsőbb bíróság (melynek székhelye Washington DC) olyan ügyekkel foglalkozik, ami magát Amerikát érinti, szóval nem foglalkoznak „kis” ügyekkel, de például mikor Bostonban a maratoni futáson merénylet volt azzal ők foglalkoztak, illetve a melegházasság ügyben is ők hoztak döntést, ami szoros volt, de 5-4 arányban sikerre vitték. :) Ez a legmagasabb szintű amerikai bíróság így indoklás nélkül utasíthat vissza bármilyen felülvizsgálni kért ügyet. 
Láttam pár jóféle gördeszkást így gondoltam mivel a kilátás jó, elfogyasztottam a szendvicsemet, egyébként nagyon jól nyomták, csak a tehetségük miatt néztem őket. :D 
Na de akkor a kínai negyed…Szuvenírt itt érdemes vásárolni, lehet elektronikai cikkeket is, amiben én már nem bíznék :D de beszerezhetsz világmárkás, eredeti gyártót életében nem látott táskákat/ruhákat/pénztárcát/parfümöt. Van itt egy kis olasz rész, ahol éppen San Gennaro Fesztivál volt. Minden évben megrendezik ezt a többnapos rendezvényt (Hobokenben is volt egy kis olasz fesztivál a múlt hétvégén). Én nem sétáltam be (amúgy sem terveztem) mert ez a látvány fogadott amikor odaértem.
Nem tudom, ki használ snapchat-et de én imádom :D Bár fogalmam sem volt az egészről addig, amíg a húgom meg nem mutatta, hogy használják. :D Nagyon bejön, hogy helyileg ahol vagy tehetsz különböző filtereket a képre :D Amerikában ez paradicsom, amíg otthon szerintem csak Budapesten volt, de lehet, hogy tévedek. Sok olyan van, ami szponzorált, mint pl. meki, vagy az Útvesztőt reklámozó, amit imádok. :D El is akarok menni moziba megnézni csak nem, tudom mikor. Mindegy is ha ilyen képeket láttok majd tőlem akkor jól szórakoztam. :D
Hazafelé átmenten a City Hall Parkon, nem nagy, de jól nézett ki.
 
Starbucks - Alsó Manhattan, tetszett a kép :)
Vasárnap a Washington DC túrás órám volt. Harlembe kellett mennem reggel 10-4-ig. Elég hosszúnak tűnik viszont nagyon jó fej oktatónk van, nem volt szenvedés. Az első feladtunk megismerni egymást a lányokkal. Olyan módon, hogy kaptunk egy papírt amin állítások voltak és olyan embert kellett találni akire igaz, pl.: járt már DC-ben, volt legalább 8 országban, 1 éve már Amerikában él, beszél több mint 3 nyelven, fel tud sorolni legalább 5 amerikai elnököt…szóval ilyesmik. Ez volt az első óránk, de már múlt héten megkaptuk rá az első leckénkét, miszerint az országodból mutass be valamit, amit mindenképpen meg kell nézni, illetve írjuk le azt a két dolgot amit nagyon várunk ha DC-be megyünk. Általában ezt kiállva kell előadni, de mi kis csoportokba beszéltük át szerencsére. :) A legvégén ismét csoportokban kaptunk több múzeumot, amiről pár információt kellett továbbadni. Volt rá kb. ¾ óránk, csinálni kellett plakátot, képekkel stb. Mi voltunk az első csoport és még éppen belefértünk abba, hogy elmondjuk a lényeget, 5 perc volt az egész. :)
Napközben pedig beszéltünk a politikai helyzetekről, átbeszéltük a demokratákra és republikánusokra jellemző dolgokat, a tanárunk, Lalit az amerikai kormány rendszeréről is beszélt. (Ezért voltam olyan okos fentebb a legfelsőbb bírósággal hisz ki lettem képezve :D) Megnéztük, hogy az 1787-es amerikai alkotmányhoz – ami ma is hatályban van – hány módosítást csatoltak. Hát nem sokat, összesen 27-et 1789 óta. Például:
  • a 2. módosítás szól a fegyvertartás jogáról. 1789-ben úgy gondolták egy szabad államban célszerű, ha az állampolgár tudja, hogyan védje meg magát. Ez 226 éve volt, hiába vannak újra és újra idióta lövöldözők, egyszerűen sokak miatt nem tudnak a fegyvertartásról szóló részen változtatni. Mert az egy jog, hogy tarthass…probléma ott (is) van, hogy minden agyoniskolázottnak lehet fegyvere olyan egyszerű megszerezni az engedélyt...
  • Aztán van pár módosítás arról, ami ismerős lehet filmekből, hogy alapos ok nélkül nem tartóztathatsz le embereket vagy házkutatási parancs nélkül nem mehetsz be a házba.
  • 14-ik az alapvető emberinjogokról és szabadságról szól (pl. a rabszolgaság sem elfogadott (1868))
  • 18-ik a szesztilalom (1919) de ezt el is törölték a 21-ik módosítással (1933)
  • 19-ik nők is szavazhatnak (1920)
  • 22-ik korlátozza, hányszor lehet egy elnököt újraválasztani (1951) 
Esküszöm érdekes volt az egész nap. :D
Mikor végeztünk elmentem vásárolni kicsit. Harlemben éppen (illetve nem éppen mert állítólag mindig :D) parádéztak egyet. Pont ahol az óránk volt, ahova egyébként nem vihettél be fényképezőt illetve ellenőrzésen mentél át. Na mindegy, szóval eléggé beragadtam a parádéba mert nem tudtam átjutni egyhamar a felvonulók miatt az út másik felére, ahol a metróállomás is van.
Hazafelé pedig megtörtént az amire épp egyik nap gondoltam milyen jó lenne már látni egy ilyet. :) A metróba két fekete srác kezdett el táncolni és az egyik a sapkájával „szórakozott” nagyon durván nyomták, meg felugrottak arra a csőre, amibe általában kapaszkodsz…egyik pont előttem volt azt hittem leviszi a fejem a csávó, ahogy pörgött. :D Nagyon jól nyomták tényleg, úgyhogy adtam nekik 1 dollárt. Eléggé kifárasztott a hétvége, hosszú volt :) most hétvégén is mindkét nap lesz órám.

Tegnap és ma semmi extra nem történt. Anyuka távol, gyerek apukánál alszik, holnap éppen nem lesz suli, jön hozzánk majd egy játszópajti. Ma bejött a nappalimba egy mókus, amitől annyira meglepődtem hangosan, hogy szegény mókica megdermedt egy pillanatra aztán kifutott az ajtón ahol volt még egy. :D

Zárásképp elmondom, hogy megtudtam, van EGÉSZSÉGES kakaóporunk illetve, hogy Halloweenkor nem lehetek Szupernő a melleim miatt. :D Azt hiszem, most már mindent tudtok. :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése