2015. szeptember 15., kedd

Tartalmas hétvége

Csütörtök reggel annyi volt a dolgom, hogy reggelit adtam a lánynak és ebédet csináltam neki a suliba. Nem kellett elvinnem, mert anyuka ment dolgozni és elvitte. Egész nap esett az eső, délutánra elég szép idő lett így el is indultam a lányért suliba, ahogy mentem 10 métert szabályosan elkezdett szakadni az eső. Gyorsan vissza esernyőért, hazafelé és végig esett az utolsó 50 méteren elállt. :D Esernyővel is nagyon vizesek lettünk így ahogy hazaértünk a lányt beültettem a kádba, hajat is mostunk, vacsit adtam neki 5-kor meg már jött  is apuka felvenni őt.

Péntek reggel nem kellett dolgozni mivel nem aludt itthon a gyerek. Dél körül elindultam a közeli Targetbe, vettem pár dolgot, sok mit nem. Aztán még volt időm így elmentem a kikötőhöz, onnan mindig szép a kilátás. :) Ahogy vége lett a sulinak 3-kor utána parkoztunk egy órát majd a könyvtárban olvasott és iPad-en játszott. Ja, a könyvtárból iPadet is kölcsönözhetsz. 5-kor hazaértünk apuka már ismét ott volt (7 helyett) elvitte pizzázni a lányt én pedig ugye szabadultam jeee. :)
Szeptember 11-e volt ezen a napon. Délelőtt a TV-ből közvetítették, a World Trade Centernél tartott megemlékezést és felolvasták az összes meghalt személy nevét. Annyit láttam belőle, hogy volt egy gyerek mellette felnőtt és olvasták a neveket közben a képernyő alján mutatták az áldozat képét/nevét. Több ilyen páros volt (gondolom) mivel épp akkor kapcsoltam oda, amikor váltottak. Egy fiatal fiú és egy idősebb férfi. Olvasták a listát, majd a végén a férfi a testvérét a fiú az apját mondta. Így szerintem azok olvasták a neveket, akik elveszítettek valakit (nekem ez új volt nem tudtam). A fiú nem is ismerte az apját, az egyetlen kívánsága (ha lehetne), hogy megismerhesse. Ezután elkapcsoltam, mert az egész nagyon szomorú volt. Szóval minden évben megcsinálják ezt, összesen 2995 esett áldozatul (ezen felül 19 géprabló). Ennél a valós szám több…sajnos, sok az azonosítatlan maradvány. Hoboken is rengeteg embert elvesztett, hiszen sokan itt élnek, de New Yorkban dolgoznak. Az anyuka is, mint sokan mások a második repülőgépet már látta becsapódni. Az első két kép internetről a harmadik meg az én képem péntek délutánról.
Van egy csoport facebookon az au paireknek akik New Jerseyben élnek. Itt találtunk egymásra pár lánnyal. Megbeszéltünk egy találkát estére a 13-as kikötőhöz, ami egy kis sörkert féle, ételt, s italt ilyen kis teherautókból árulnak, van műfű, padok, asztalok, székek és csodálatos kilátás Manhattanre.  Van, aki 1 hete jött, 2 hónapja vagy még év elején és van aki 3 éve (megházasodott és még csak 21! :D) Olasz, spanyol, ír, lengyel, vietnámi és én. Mindenki jó arc majd szervezünk még programokat. :)
Szombaton korán kelés volt indultam be New Yorkba az első angol órámra, ami helyileg pontosan a Wall Street híres bikája mellett található. Az óra jó volt, többségében lányok és au pairek voltunk de 1 srác (au pair) és egy férfi képviselte az erősebbik nemet. Első feladat párokba állni és a táblán látható kérdéseket feltenni egymásnak. Annyiból állt, hogy pár melléknevet aggass magadra, más milyennek lát, hogyan akarod, hogy lássanak, mit akarsz a jövőben dolgozni, akarsz e más kurzust elvégezni, otthon mit csináltál, mi más itt Amerikában, hobbik. Amint megvolt nyilván mindenkinek a partnerét kellett bemutatni. Az enyém koreai volt de Japánban laknak. Ezzel el is ment 2 óra, volt egy 30 perces ebédszünet majd csináltunk egy nyelvtani tesztet, csak hogy lássa a tanár ki hol tart (nem volt olyan nehéz :) mondhatni alapok) pár új szóval gazdagodtunk utána pedig házit adott és végeztünk is.
Ebben az épületben van a kurzus
Meg akartam fogni a híres bikának a tökeit, de szörnyű embertömeg volt. Eldöntöttem inkább majd jövő héten óra előtt akkor még talán nincs tele turistákkal a hely. :) Visszasétáltam a World Trade Center-hez, végre megnéztem az emlékművet, hatalmas mind a kettő torony helye, hihetetlen volt ott sétálni, látni az összes áldozat nevét. A múzeumba nem mentem most be, mert az idő egyre rosszabb lett én pedig fáradt is voltam, legközelebb. :)
 
Mögöttem magasodik a One WTC
Vasárnap pedig elindultam ismét New Yorkba az első au pair meetingemre (találkozó). Délben volt egy dráma könyvesboltban. A bolt lényege, hogy nem könyveket, hanem a színdarabok szövegkönyveit árulják, illetve sok poszter van a Broadwayról. :) Az egész kb. 15 perces volt. :D Mivel bent voltam a központba elsétáltam a Times Square-ig (illemhelyet használni :D), a Starbucksban nem működött a WC. Gondoltam majd lesz valahol, addig bemegyek az M&M's-be. Hasonló volt a Londonban lévőhöz csak itt nem piros buszok, telefonfülkék hanem Szabadság szobor és rendőrök néztek vissza rám. :D Viszont közérdekű közlemény: a 3. emeleten van WC és ivóvíz is. :D Vettem magamnak egy feles poharat (ezeket gyűjtöm), aztán el is indultam a H&M-be táskát venni...végül táskák… -.-". Sajnos ezek kellettek. Után elindultam a Bryant parkba de előtte betévedtem egy Pretbe ami úúúúgy hiányzott és ettem a szokásos kedvencemet: italian prosciutto! Ezzel kiültem a parkba ami nagyon szép, fűben vagy kis székeken ülhetsz, van kis „olvasó sarka” is. A park körül Manhattan Midtown felhőkarcolói, egyik oldalán a New York Public Library (könyvtár) látható, de az Empire State Building is megfigyelhető. :) Télen, a füves területen korcsolyapálya van, körülötte pedig tipikus karácsonyi vásár. :)
Star Wars rajongóknak :)
Bementem a könyvtárba is, sok időt nem töltöttem el futólag körbenéztem, de gyönyörű! Visszamegyek majd a szuvenír boltba mindenképp, mert vasárnap zárva van. :D 
Gutenberg Biblia egy másolata
Mit olvasol most? A szuvenír bolt kirakatában voltak kirakva. :)
fel volt függesztve egy tükör, betűk meg alapjáraton visszafelé voltak írva :)
Elindultam hazafelé, a 34. utcára kellett mennem a Harald Square-re. Itt van a Macy’s ami ha jól tudom New York legnagyobb áruháza (a Világ legnagyobb áruházaként hirdetik magukat, de ebben nem vagyok biztos) de a környéken minden mást is megtalálsz (elérhetőbb áron) és innen látható az Empire State Building is. :)
Ma nem volt suli így egész nap a lánnyal voltam, de holnap végre már lesz. :) Anyuka tegnap elrepült üzleti útra, csütörtökön jön haza. De még készített előtte EGÉSZSÉGES csokis muffint… Én nem tudom egy csokis muffin mitől lehet egészséges, de ő még a hamburgert is egészségesre csinálja. :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése