2015. november 27., péntek

Thanksgiving

Azaz Hálaadás: A hagyományok szerint az őszi betakarítások után adnak hálát a termésért Istennek. Az Amerikai Egyesült Államokban, ahol az egyik legfontosabb ünnepnek számít, november hónap negyedik csütörtökjén.

A Macy’s Nagyáruház Hálaadás Napi Parádéja vezeti be Amerikában az úgynevezett Holiday Season-t, az Ünnepi Időszakot. Hálaadás, Black Friday (Fekete Péntek), Yule, Hanukkah, Kwanzaa, Karácsony és Újév, valamennyi nevezetes nap ennek az ünnepkörnek a része.
További infók és képek itt vannak (akit érdekel): Tinkmara

Lényegében, 9-12-ig megy a hatalmas felvonulás, óriási léggömbökkel. A Macy’s előtt különböző fellépők vannak és ide érkeznek a vonulók, egy nagy show az egész. Majd 12-kor megérkezik a Mikulás és zárja a parádét. Közérdekű: ha nem tudnátok, ez az igazi Mikulás, aki eljön ide a feleségével, hogy ünnepeljen, hiszen nyilvánvaló, hogy akivel az áruházban csinálsz képet az csak egy segítő. :D Szívesen bementem volna megnézni amúgy de 10-kor indultunk a nő tesójához. Ahova nem lett volna kötelező menni, de igazából kíváncsi voltam milyen, meg amúgy is semmi más dolgom. Nagyon szép helyen laknak, gyönyörű családi házban, szép berendezés. Akik New Yorkban vagy hozzá közel laknak, azok általában nem családi házban. Én még szerencsés vagyok, hogy egy egész emeletet kaptam, sokan itt Hobokenbe is csak egy szobát és közös fürdőt a gyerekekkel. Na, a lényeg, hogy sok au pair családi házban lakik és eltudom képzelni, hogy élik mindennapjaikat a házban. :D 

Kis kitérő: erről jut eszembe, hogy a nő berendelte az összes ajándékot karácsonyra az amazonról. Kaptunk 4 nagy dobozt a héten és több buborékos borítékot. A lány kérdezi, hogy mit csinál anyu, hogy ennyi minden jön egyszerre, ugye nincs semmi a dobozon csak, hogy amazon. :D A fő ajándék egy hatalmas Barbie babaház, hát ezt így gondolta a cég kiküldeni. :D

Szerintetek észrevette? :D Nyilván…anyuka, apuka kiakadt, én röhögök (magamban). :D Anyuka kapcsolt, hogy jajj ez a szülinapi ajándék lett volna. Most a sztori az, hogy visszaküldte az anyuka mert el lett rontva meglepi és persze karácsonykor megkapja és meglepődik. Innentől kezdve jövőre már nem magyaráz az igazi Mikulásról. :D Az összes ajándék a szobámban rejtőzik most.
Térjünk a lényegre….kajaaaa…. :D Nem ám.
Szóval tényleg ez is mint a filmekben, evés egész nap. Képzeljetek el egy elő karácsonyt.

Délelőtt a nők őrült készülésben voltak a konyhában, mivel se hely nem volt és azt se tudtam mit kell csinálni ezért néha ránéztem a gyerekekre meg kicsit játszottam velük (4-en voltak). Egész végig a pincében kialakított játszószobában voltak, ott kényelmesen elvoltam és "figyeltem" őket.
Délben volt egy kis előétel, 4-kor pedig jött a pulyka (2 db), majd desszert. Sajnos nem csináltam az egész nagy pulykáról képet, azt hittem az úgy kerül fel az asztalra, erre nagyot néztem mikor anyuka szeli fel. -.-" De ő csinált, majd elkérem tőle.

Minden nagyon finom volt, próbáltam mérsékelten enni, de fullon vagyok még mindig. :D Mikor elkezdtünk enni, szépen elkezdte mondani mindenki, hogy miért hálás. Én nagyon kis ügyesen azt mondtam, hogy hálás vagyok a szüleimnek (puszi mutti és apu) és az amerikai családomnak. Megtapsoltak, de mindenki mást is ám :D.
Lehet nem tűnik soknak, de az volt -  mindenből ettem ami az asztalon volt
Szóval, így telt a napom, foglalkoztam néha a gyerekekkel (nem éreztem soknak) és ittam szorgosan a sangriat – mást nem is. :D
6-kor indultunk haza, a nő a kocsiban nyújt felém pénzt, hogy ez a tesóitól mivel annyit foglalkoztam a gyerekekkel ma és, hogy ünnepkor rosszul érezték magukat, hogy dolgozom. Mondtam a nőnek, hogy dehogy, abszolút nem is dolgoztam, elvoltunk. De csak mondta, hogy vegyem el, tegyem el. Hát ok, mondom kössz. Itthon látom, hogy $100. Aztán ismét mondtam neki, hogy üzenem a tesóinak, hogy köszi, értékelem, de abszolút nem kellett volna ez túl sok. Nyilván jól jön nem vagyok álszent, de hát na. :D Ha még tényleg egész nap dolgoztam volna… :D

Holnap Black Friday (Fekete péntek). Elvileg nem dolgozom, de anyukának közbejött egy időpont így délig igen. De amúgy sem terveztem boltba menni az őrültek közé. :D Online körülnézek, de nem tervezek venni semmit.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése