2015. október 28., szerda

Vasárnapi délután New Yorkban

Nem siettem sehova, itthon voltam délelőtt. Délután az egyik angolra járó lánnyal találkoztam, Brooklynban lakik és thaiföldi. Kicsit hamarabb bementem, hogy meg tudjam nézni a Grand Central Terminalt (42. utca). 1913-ban nyílt meg a főpályaudvar, ahol rengeteg ingázó megfordul és persze sok turista is, akik a klasszicista stílusú csarnokra kíváncsiak. Boltozatos mennyezetét az állatöv jegyei díszítik. Több minőségi étterem is megtalálható az állomáson, de még egy Apple bolt is. 4 embert kértem meg, hogy fényképezzen le, de hát…
 
 
Nem sokat kell továbbsétálni a Chrysler Buildinghez ami art deco stílusban épült. Számomra az egyik kedvenc, szerintem gyönyörű szép, főleg sötétben. 320 méteres torony, megépítésekor egy évig a világ legmagasabb épülete volt. Az építkezést Chrysler autómágnás finanszírozta, együttműködve William Van Alen építésszel. Chrysler kérésére rozsdamentes acélból készült, autóra utaló szimbólumokat alkalmaztak díszítőelemként.
Ezután mentem a High Line-hoz (14. utca 10. sugárút) találkozni Eve-vel. Ez a talajszint felett 9 méterrel futó park, amit egy 2,3 km hosszú hajdani iparvágányon alakítottak ki. A parkban virágok, fák találhatók és sok fapad a kikapcsolódáshoz. Nagyszerű kilátás van innen a Hudson folyóra, New Jersey-re, az alattunk futó utcákra, környező házakra. Sétáltunk itt egy picit, csináltunk pár képet majd indultunk a Roosvelt Island Tramway-hez (59. utca 2. sugárút), vagyis ahhoz a libegőhöz, amivel át lehet jutni Manhattanből a Roosvelt Szigetre. A libegő 76 méteres magasságot ér el, kb. 3-4 perc alatt tesz meg egy utat és a metrókártya használható fizetésként. :)
 
A libegőn
 
 
 
Queensboro híd mellett halad a libegő
Eve vásárolni akart, így elmentünk a SoHo-ba, ahol aztán mindenféle boltot megtalálsz, amit csak szeretnél. Bár pénzem nagyon nincs rá, de igenis hangulatos, jó ott sétálni. Prince Streeten kezdtünk, bár én nem vettem semmit. Már 8 órára járt és éhesek voltunk. Eve thai lányként szereti a számomra fura kajákat. :D Japán helyen akart enni, felsétáltunk a 8. utcára és végül ott is ettünk, de én csak levest, amiben ismertem minden alapanyagot és tudtam, hogy szeretem őket. Egyébként nem is volt rossz, de maradok ennyiben a japán konyhával. 9-kor aztán mondtam, hogy én lépek, mert fáradt vagyok, másnap hétfő, mindenki kedvenc napja! :D
Classic Tonkotsu

hazafelé...merem remélni másnap szelektív nap volt :D

Tudjátok, hogy sznepcseten jelen vagyok, de ezen az estén mikor mentem haza telenyomtam videóval. :D Ennyit nem szoktam (azt hiszem) főleg nem videóból. Így összevágtam, hátha érdekel titeket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése