2015. október 27., kedd

Szombati látnivalók

Ezen a napon előbb elindultam angolra, mert akartam végre egy képet a Támadó bikával embertömeg nélkül. 1 vonattal mentem hamarabb, ami azt jelenti, hogy 9-kor sikerült is két kép. Alig volt turista, általában 9:20-kor érek oda és akkor már meg se lehet közelíteni.
De még ezelőtt gyorsan betértem a Trinity Churchbe – Szentháromság-templom. Nagyon szép, hatalmas a templom belseje, olyan szerencsés voltam, hogy rajtam kívül hárman ha voltak és ahogy végeztem egy 20-as csoport tért be. :) 1697-ben anglikánok alapították. 1776-ban tűzvész pusztított, 1839-ben a hó súlya alatt rogyott meg de újjáépítették, 1846-ra el is készült gótikus stílusban és akkor a város legmagasabb épülete volt, de ma már elveszik a felhőkarcolók között. Ha bemegyünk jobb kéz felől található az Emlékezés Oltára. Ide post-it-ekre (hogyan kell ezt írni?) lehet üzeneteket hagyni (rengeteg van kirakva) így, emlékezhetünk elhunyt szeretteinkre.
A templom bejáratánál ezen a helyen állt látogatása alkalmával II. Erzsébet (Fülöp herceg pedig valahol a közelben :D)
azt mondják szerencsém lesz :)
Suli után egyedül (nem törődve senkivel) a Battery Park felé vettem az irányt, ahonnan a Szabadság-szoborhoz mennek a kompok, de én nem terveztem fizetni érte, hanem már eleve az ingyenes kompot kerestem fel, ami átmegy Staten Island-re és közben elhalad a szobor mellett és elég közelről látható. Ahogy mentem arra belebotlottam egy dán lányba, aki 1 hétre jött egyedül New Yorkba. Elkezdtünk beszélgetni végül úgy alakult, hogy a délutánt együtt töltöttük. Annyira jó volt végre valaki olyannal menni, akit tényleg érdekel minden. :D Ezt nagyon szeretem New Yorkban, hogy turistától, helyitől függetlenül mindenki simán leáll veled beszélgetni és útbaigazít ha kell (magyarokra is ragadhatna valami). Utólag jutott eszembe, hogy kár, hogy közös képet nem csináltunk, mindenesetre nagyon jó fej volt, Koppenhágába él ki tudja lehet egyszer arra visz az utam. :) Szóval kompoztunk el-vissza, aztán a Wall Street felé vettük az irány, majd egy kicsi Broadway, gyorsan bementem vele is a Trinity Churchbe. Aztán mondta, hogy a közeli TJ Maxxben szeretnék cipőt nézni, felcsillant a szeme, hogy imádja a boltot és nem is gondolta, hogy van itt. :D Mindketten elégedetten sétáltunk ki az üzletből. Ezután még mentünk együtt kicsit de hamar elváltak útjaink mert indult vissza a szállásra ami elég messze volt neki. Ahogy mentem a path állomáshoz, gyorsan beugrottam a 9/11 Múzeum shopba. Sok mindent vehetsz itt, van pár érdekesség. Egyik falra egy videó vetítése ment, ahol a hozzátartozók beszélnek arról, hogy kapták a hívást a szeretteiktől amikor a gépek becsapódtak. Elmondják mit beszéltek utoljára velük, de volt, aki nem volt elérhető és hangpostán hagytak neki üzenetet. Igazából elég megrázó hallgatni, ahogy arról beszélnek mi volt az utolsó mondatuk egymásnak és arra vártak, hogy hátha túlélik az egészet. Szomorú.
általában telefonnal fényképezek, de ide felkészülve vittem a kamerámat amin a zoom tökéletes így tudtam ilyen jó képet csinálni messziről a szoborról :)
Wall Street: Federal Hall, New York Stock Exchange, The Trump Building
Hazaérve látom drága székünk árválkodik az utcán kidobásra került, pedig szerintem tök jó szék volt semmi baja. :( 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése