2017. március 2., csütörtök

Hawaii 1-2. nap

Augusztus 22.
Reggel 6-kor indult a gépem Austinból (ugye Nórinál voltam) elsőként Los Angelesbe, az út 3 órás volt, majd onnan természetesen 3 órás késéssel indultam meg Honoluluba, ez pedig 6 órás repülőút volt. Szóval Hawaii nagyon nincs közel. Ennyi idő alatt konkrétan hazamegyek New Yorkból. :D Semmi extrát nem csináltam a repülőn ettem, ittam, aludtam, zene és film, csak a szokásos.
Leszálltunk, reptérről kifelé nagyon hangulatos Aloha felirat várja az érkezőket. 
Elmentem a szállásra, ami egy hostel volt, 5 percre a Waikiki Beachtől. Aludni tökéletes és volt reggeli is az árban. A szobatársaim közül mindenki jó fej volt (kanadai, angol, francia, német), egyik csajjal váltottuk egymást, egyik nap ahol én voltam oda ment ő másnap én pedig oda ahol ő volt aznap. Nagyjából mindenkinek ugyanazok voltak célok a turistáskodás terén. Egyik szobatársam volt csak nagyon fura ő konkrétan a hostelben élt. De 30 napnál többet nem lehetsz hostelben szerencsére pont letelt neki a 3. nap vagy 4. nap ha jól emlékszem és ki kellett költöznie.
Első este elmentem a partra, közben találkoztam egy csajjal -  Vicky - aki szintén au pair volt (utazós hónapban volt), őt még az egyik csoportban szedtem össze, hát annyira nem volt hű de jófej arra jó volt, hogy nem voltam egyedül. :D

Majd később még fel kellett vennem a bérelt autóm, hogy szépen körbejárjam Oahu szigetét. Egy mini lett volna, de aznap írtak, hogy technikai blabla van és, hogy egy Volvot tudnak adni helyette. Hát más választásom nem volt kellett az autó két napra :D de nem panaszkodom. :) Mivel volt kocsim gyorsan betértem egy Walmartba, hogy bevásároljak pár dolgot a hétre. Sajnos a hostelnek nem volt parkolója, de 2 utcával odébb az állatkertnek hatalmas a parkolója és lehet használni ilyen célra is. Nem is volt vészes, órára kellett megvennem a jegyet szóval 10 órára vettem, mert másnap úgyis útnak indultam. :)

Augusztus 23.
Mielőtt nekiindultam ennek a hétnek rendesen utánanéztem, hogy hova szeretnék elmenni, hiszen Hawaii csodálatos és bár szeretem ha spontán mennek a dolgok azért nem olcsó ez az utazás ahhoz, hogy terv nélkül induljak el.

  • Deadman’s Catwalk

Ez igazából egy illegális túraútvonal, de senkit nem érdekel. :D Leparkolsz, átmászod a kerítést és mész. Mivel az út aszfaltozott nem egy nehéz útvonal, de azért vannak benne emelkedők. Annyira jó volt totál egyedül voltam, körülöttem hegyek és az óceán. Ahogy közelebb értem a tetejére ott volt pár munkás és ennyire nem érdekel senkit, hogy privát helyen vagyok, szépen köszöntek, mosolyogtak, hogy élvezzem a kilátást. Kicsit felhős volt az idő de még így is csodálatos élmény.
gyakori megállók az út mentén :)
  • Kualoa Ranch
Több mint 50 filmet/sorozatot forgattak itt pl.: Jurassic Park, Jurassic World, Lost, 50 első randi, Hawaii Five-0, Godzilla. Turisták csak vezetett túrákkal mehetnek be lóháton, busszal vagy ATV-vel. Én a legizgalmasabbat választottam a pénzt nem sajnálva 2 órás ATV túrán vettem részt. 11:15-re foglaltam előzetesen le.
Mi az az ATV? Ha valaki nem tudja, akkor hívhatjuk quadnak is, amivel mehetsz vízen, sárban, hatalmas köveken. IMÁDTAM! Nyilván vezetés közben nem tudtam fényképezni, meg a kormányzáshoz kellett erő de mamma mia! Amilyen dombokon mentünk fel-le. Saras, vizes, sziklás helyeken. Néha aggódtam mikor borulok el :D de nagyon nagyon nagyon hatalmas élmény. Nem vezettem sosem még quadot de még gyalog se jártam ilyen helyeken. :D De ez senkit se tartson vissza, ugyanis az elején mindent elmondanak, megmutatnak és megnézik, hogy mész vele. Sajnos, ha nem jól, akkor beülsz az idegenvezető mellé (nálunk egy ilyen emberke volt) ami ugye azért kár mert pont az a lényeg, hogy faszányos szerkezettel mész végig a filmes helyszíneken. :)
 
  • Byodo-In Temple (belépő: $ 3)
Az első japán bevándorlók Hawaiira érkezésének 100. évfordulójára készült. A templom egy másolata a Kyoto-ban (Japán) található 900 éves buddhista templomnak. Lost rajongóknak hátha bevillan, hogy ez benne van a sorozatban.
  • Hoomaluhia Botanical Garden
Sajnos előzőleg esett így elég sáros volt a hely. Kicsit körbejártam, szintén nagyon szép volt még így is és ködös idő valahogy különlegesebbé tette.
Ezután elindultam vissza Honoluluba. Az idő esőre állt, nekem fájt a fejem pedig felírtam pár strandot még. Az egyiknél megálltam csináltam egy képet, de mentem is, annyira fájt a fejem és fáradt voltam.  A hostelben szépen írtam az otthoniaknak, hogy élek (12 óra eltérés) majd lefeküdtem aludni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése