2017. március 9., csütörtök

Hawaii 3. nap

Augusztus 24.
Ezen a napon megosztottam a bérelt kocsimat Vickyvel. Aminek előnye, hogy az aznapi benzin+bérlés feleződött. Korán indultunk útnak, nézzük is, hogy mi történt azon a napon. :)

Koko Head
Első utunk erre a „kis” hegyre vezetett, melyre az út felfelé nem éppen a legkönnyebb. :D Több, mint 1000 "lépcsőfokot" kell megmászni, árnyék kísérete nélkül. Nos, kezdjük ott, hogy ezek a lépcsőfokok igazából egy régi vasúti sínekből megmaradt fadarabok vagy, hogy is írjam le. :D Régen ezeket a síneket arra használták, hogy a tetőn lévő katonai állomáshoz eljuttassák az ellátmányt.
Koraiak voltunk mégis sokan voltak akik jöttek le/mentek fel. Az elszánt helyiek (akiknek valószínű ez egy kiváló edzés) futottak fel és le és volt, aki plusz súllyal a hátán!!! Anyám hát elismerés nekik! Látszott, hogy nem először csinálják. Még ha erőm is lett volna fel s le futkosni, akkor se tettem volna, mert annyira nem éreztem biztonságosnak az utat. Volt, hogy 2 lépcsőfok kimaradt akkor nagyokat léptél általában a földes úton, na de volt egy szakasz ahol nagyokat kellett lépni a gerendákon és alattunk csak szakadék volt. Na, én ott megtorpantam rendesen, hogy menjek e tovább vagy ne. :D Meg egy másik lány is de egymást tartottuk életben, hogy meg tudjuk csinálni. :D A képek nem is hiszem, hogy visszaadják az egészet. Visszafelé egyébként rosszabb volt. :D Négykézláb mentünk hátrafelé azon a szakaszon Vickyvel együtt, majd félúton láttuk, hogy ki lehet kerülni azt a szakaszt… :D Hát mindegy egy élmény volt így.
Azért megerőltető ennyit "lépcsőzni" ráadásul nem a legkönnyebb terepen.  Emelkedő, emelkedő hátán. Majd mikor azt hiszed, mindjárt ott vagy akkor jön a legmeredekebb emelkedő. Mindezt másnap érzed az izmaidban :D.
No de miért is csináljuk mindezt? A tetőről szép, tiszta időben látni a más Hawaii szigeteket is de ha még nem is annyira tiszta az idő, még akkor is gyönyörű a kilátás:
persze a srácok nélkül :D (nem saját kép)
Szóval mikor megláttam tudtam, hogy ezt meg kell másznom!!
Aha, hittük mi, hogy minden fasza lesz. :D Konkrétan meghalsz a felfelé úton és akkor még ott van a lefele út. Mire felértünk olyan ködös szakadó eső lett, hogy a fentebb lévő a kilátásról ez lett az én kilátásom:
:D :D :D
Nem mondom, nem esett jól, hogy az időjárás kibabrált velünk, de inkább csak nevettünk a történteken, hogy ezt nem hisszük el. :) Közben felért az a lány is a tetőre, akivel még egymást biztattuk a szakadékos résznél. :) 4-en bemenekültünk a kis bunkerbe az eső elől, majd mikor elállt indultunk lefelé. Hát nem segített, hogy tiszta csúszós, saras volt a terep lefelé de szerencsésen leértünk és indultunk a következő állomásunkra. Hozzáteszem: ragyogó napsütés volt. :D Ez Hawaii, 10 percenként változik az idő..
az út kezdete felfelé
megfordulva a kilátás rendben volt

lehet azért látni remélem, hogy meredek volt

lefelé már nem volt az idő nagyon tiszta errefelé sem, nézzétek a jobb alsó sarokban jól látni milyen meredek volt

amikor tolatva négykézláb mentünk le a szakadékos résznél :D
Hanauma Bay
Nagyon híres part Oahu szigetén, ami egy vulkáni kráterből alakult ki. Sajnos kicsi a parkolója és meg is volt telve, így jóval messzebb egy kis utcában parkoltunk, majd ismét dombmászás következett (aztán le). Lenyűgöző strand, korallzátonyok, teknősök, pálmafák, védett öböl ezért nem is ingyenes. Nem drága a belépő egyébként, elsőként kötelező 10-15 perces videót kell megnéznünk az öbölről, élővilágról és, hogy miként vigyázzunk rá. Lehetőség van búvárkodásra pont a lenyűgöző élővilág miatt és mondhatni a turisták 90%-a ezért jön, illetve azért mert nagy esélye van teknősöket is látni. Sajnos én egyet sem láttam :( de színes halakat annál inkább!! :)
Dole Plantation
A jó kis ananász farm. :) Hatalmas farm volt. Mi szerettünk volna az ananász labirintusba bemenni, de zárva volt egy előző napi esőzés miatt :( de mivel ott voltunk és mindenképp akartunk valamit csinálni ezért felültünk egy kisvasútra, ami körbevitt minket a hatalmas farmon.

North Shore
Mindenképpen megakartuk nézni pár híres strandot ezen a részen hiszen híresek a hatalmas hullámokról amiket a szörfösök előszeretettel lovagolnak meg. Nem tudom ez egy ilyen szerencsétlen nap volt de nemhogy hullám, egy kis rezgést sem láttam a partokon de biztos vagyok benne, hogy igaz főleg szezonban. :D Viszont sokkal jobban bejött Oahu ezen része. Ha visszajönnék, tuti ezen a részen lenne a szállásom. Hangulatosabb volt mint a turistáktól és hotelektől túlzsúfolt Honolulu. Kipróbáltuk a nap végén a híres „shaved ice-t”. Lényegében egy nagy adag jégtömbről faragtak le nekünk és választhattunk 3 ízesítést és azt ettük mint fagyit. :)
Este búcsút vettem a kocsitól aztán fáradtan dőltem is ágyba.