2015. augusztus 20., csütörtök

TB fckn mizéria

Mindenki találkozik ezzel a kérdéssel, amikor hosszabb időre elhagyja Magyarországot.
Nos, Európán belül általában nincs gond, na de Amerika más tészta, ahogy a bejegyzés címéből is kivehető... bocsánat :D
Fontos, hogy semmi sem biztos, amiket leírok ezeket az információkat kaptam és csak összegezni próbálok.

Több lánnyal beszéltem ki hogyan oldotta meg. Konkrétan az ország bármely pontján mindenkinek mást mondanak az OEP és NAV ügyfélszolgálatán.
Leginkább a semmit tudás a jellemző, hiszen a „Ja, hogy Amerikába megy!” c. előadás hallható. Azután pedig miután itt-ott jártál ezzel-azzal beszéltél mindent tudsz csak a lényeget nem és szétmegy a fejed.

Én kijelentkeztem az állandó magyar lakcímemről.

A NAV és OEP emberei egy dologban értettek egyet: azt mondták az biztos, hogy úgy nem kell fizetnem a TB járulékot, ha kijelentkezem az állandó magyar lakcímemről és mikor hazajövök, akkor visszajelentkezem. Szép és jó meg egyszerű, vagyis annak tűnik.
(Megj. 1: megkérdeztem, hogy ha papírokkal igazolom, hogy kint leszek és lesz biztosításom akkor ez elkerülhető e. A válasz nem, nem tudják elfogadni. Pedig van, akinek már azt mondták, hogy úgy lehet jó lesz. Mondom, mindenki mást mond és a gond, hogy kinek higgyél. :D)

Probléma ezzel a kijelentkezős megoldással, hogy miután visszajelentkezel, onnantól 1 évig nem fizetheted a kb. 7000 ft-os összeget…
NAV-os beszélgetőpartneremtől idézek: „Önt senki sem fogja keresni 365 napig, hogy fizessen, mert egyszerűen nem jogosult rá”…vicc az egész (szerencsére ebben egyetértettünk). Persze ha munkába állsz, minden megoldódik, mert a munkahely fizeti a járulékot.
(Megj. 2: Van egy lány, aki nemrég jött haza. Tavaly kijelentkezett a lakcímről, most pedig vissza majd bement befizetni a havi összeget és semmi gond nem volt. Simán befizethette azt a közel 7000 Ft-ot.)

De aztán többen mondták, hogy mivel 1 évig nem fizethetek kedvezményesen akkor kb. 50.000 Ft-os havi összeget kell perkálnom. Vicc az egész ismét…
Rákérdeztem és ott helyben átnéztük az erről szóló információt:

Szövegértelmezésünk alapján ez egy LEHETŐSÉG amit én KÖTHETEK.

Ez tök jó mert én ilyen megállapodást nem kötök. Nem vagyok teljesen hülye...

Vagy Magyarországon, vagy más európai országban de fizetned kell!

Összegezve eddig: nem fizethetek 1 évig TB járulékot (munkát találok semmi gond), egy ilyen megállapodást köthetek. De ha semmit nem fizetek az sem jó, hiszen valahol fizetnem kell! :D Akkor most mi van?

Kérdésem: Akkor, hogy tudta az előzőleg említett lány kifizetni gond nélkül a havi összeget? Hiszen most jött haza, végigment ezen a procedúrán és tudom, hogy egy darabig maga fizeti a járulékot mert nincs bejelentett munkája.

Azt tudjuk, hogy olyan nincs, hogy nem fizetsz. Túl egyszerű lenne csak úgy 1 évre mentesülni ez alól…

Kiskapu? Lehet, hogy van!
Kijelentkezem. Visszajelentkezésem után 365 napig nem fizethetek TB járulékot. Amikor ez a 365 nap letelik, nekem kell kérvényeznem, hogy hadd fizessek.
Az OEP-s hölgyike felhívta az egyik NAV-os emberünket, aki azt mondta, hogy ha kijelentkeztem a lakcímemről, akkor az már most az Ő rendszerükben is látszik.

Itt jött a „nagy” ötlet. mi van, ha kiutazásom előtt visszajelentkezem és mire hazaérek ez a 365 nap már le is telt :D hiszen ha a rendszer egyszer érzékelte, hogy kijelentettem magam majd vissza akkor telik a 365 napom. Azt mondta emberünk mindegy, hogy ez 1 nap kijelentkezés, 90 vagy 300…Nem tudom ezt elképzelni így, de ők mondták..A rendszer azt mutatja mentem-jöttem, pörög a 365 nap.

Lehet, hogy ez egy kiskapu amire eddig senki nem gondolt. Nem tudom, de nem jelentettem vissza magam.

HA ez igaz, így ahogy leírtam elviekben kijátszható a dolog. DE egyrészt mi van, ha mégsem mindegy a rendszernek, hogy hány napja jelentettem ki és vissza magamat? Akkor lehet úgy járok, hogy továbbra is fizetem a 7000-et. Amit meg nem akarok hiszen ezért jelentkeztem ki.
Na meg ott van bennem az a dolog, hogy valamit/valamely országnak fizetnem kell, és hiába lehetőségként tárolják elém azt az 50.000 Ft-os összeget nem akarok úgy járni, hogy az mégsem egy eshetőség hanem kötelező. Másrészt sajnos nem merek fogadni a szavukra..Sok a feltételezés. Egyszerűen balga az egész rendszer....

Nem tudom mennyire lett kusza ez a kis összefoglalónak szánt dolog. De hátha „hasznos” lesz valakinek, aki pedig esetleg tud erről többet/mást jelezheti nyugodtan :D

A végére az én kis TB-s agyi kapacitásom is megtelt már és ezért is hagytam a fenébe. (Persze, jó lenne ha úgy járnék majd, mint a lány a fenti példában, aki gond nélkül befizethette a pénzt.) Igazából le se sz***m jelenleg :D Ezen ráérek aggódni majd ha hazajövök addig pedig nem fizetek egy fityinget sem ezeknek…Kívánok nekik egy továbbképzést amely a teendőkről szól Amerikába való költözéskor és kérem őket, hogy dolgozzanak ki valamit már arra, hogy ne fizessen a jó polgár mikor itthon sincs 1 évig…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése