2016. április 10., vasárnap

Mexikó 1-3. nap

Március 22 – kedd
Reggel 6-kor indult a gépem, át kellett szállnom Fort Lauderdale-ben, ahol vártam 2,5 órát majd felültem a Cancunba tartó gépre. Előbb odaértem, mint Lilla, így vártam rá egy kicsit. Majd mikor megérkezett szépen béreltünk egy kicsi kocsit. Autóbérlés hosszú procedúra volt, de mindenképp megérte 2 napra. Én vezettem le Tulumba ami kb. 1,5 órás út volt, szerencsére elég egyszerűen pár kanyar után csak egyenesen kellett mennünk, viszont a rádió elég nehézkesen vett bármiféle zenét is. Fura volt váltós kocsit vezetni az itteni automata után. :) 6-6:30 körül értünk a szállásra, ami cuki kis sátras helyet jelentett két napra, szép zöld környezetben. Harmony Glamping a hostel neve. Miután elfoglaltuk a helyünket szépen a hostelhez tartozó kis büfészerű étteremben vacsiztunk, elmentünk venni vizet és rágcsát aztán csak beszélgettünk a hosszú nap után.
Március 23 – szerda
Reggel időben összeszedtük magunkat aztán elindultunk Coba-ba. Lilla volt a kormány mögött de később úgy érezte jobb ha én vezetek. :D Szóval:

Szóval mi is szépen megmásztuk, bár én nem vagyok oda az ilyen meredek kalandokért, de mellettem mikor megláttam, hogy egy nagyapó bottal mászik fel akkor erőre kaptam én is. :D Középen egyébként egy kötél van kifeszítve, amibe lehet kapaszkodni, bár ha borulsz, akkor borulsz :D de nekem adott biztonságérzetet fel és lefelé is. Persze egyébként a kilátásért meg hát egy maja piramis megmászásáért igenis érdemes felkeresni a helyet. Odafelé gyalogoltunk, de visszafelé menet kihasználtuk triciklis barátaink kínálatát.
Reggeli Coba-ban
Mászás előtt
Mászás közben
Mászás után :)
Ezután egy közelben lévő cenotet néztünk meg. 3 van ebből egyet választottunk ki a Choo-Há-t.
Cenote:

Ezekben természetesen lehet is fürödni is csak előtte le kell tusolni szépen. Mi csak meg akartunk nézni egyet itt. Nagyon szép volt, az egészbe csak egy turistacsoport zavart be, akik hangosan élvezték a helyet. :)
Pár kép után indultunk vissza Tulumba megnézni a híres romokat:

Hát bármit is csináltak itt a maják tudták, hogy hova kell építkezni. :D A kilátás a romoktól tényleg csodálatos.
A nap elég hosszú és tartalmas volt, hazafelé beültünk egy étterembe, én beszereztem egy kalapot, közösen egy kis üveg tequilát aztán indultunk a kis cuki sátras helyünkre.
Kedvenc képem Tulumból
Március 24 – csütörtök
Kijelentkeztünk a szállásról majd első úti cél a Grand Cenote volt. Amit tényleg senki ne hagyjon ki ha Tulumnál jár!! Gyönyörű egy cenote és nagyon közel volt. Itt már szépen fürödtünk is, a víz az elején kicsit hideg volt nyilván de hamar megszokható. Felváltva csináltunk képet egymásról aztán utána együtt úszkáltunk kicsit, bementünk a nyitott barlang részéhez is, ahol sok-sok denevér volt, ami engem személy szerint nem zavart.
Később visszamentünk Tulumba strandolni. Nagyon szeles, de meleg és égető időnk volt. Eddig még nem sikerült beszerezni naptejet csak utána aloe vera-val együtt…. :) Lilla blogjában már olvasható volt, hogyan járt a nappal…. nagyon rosszul. Én csak megpirultam, de tudom, hogy általában én bebarnulok és gondom nincs vele nagyon sok (emiatt sokszor én direkt kifekszem a napra) és max a kopás jön (ami egyébként volt is de már itthon). Na és, hogy a látványról is írjak valamit: elképesztő! Ismétlem magam és majd fogom is de egyszerűen gyönyörű fehér és kék színek.
Eljött az idő és elindultunk Cancunba vissza. 1,5 óra út után leadtuk a kicsi kocsit aztán taxival jutottunk el a szállásra. Taxis megbeszélés alapján kettőnket elvisznek egy út áráért, mivel nem egy helyre mentünk. Lilla később foglalta az utat, így az első 2 napra nem volt helye abban a hostelben ami bent van a szállodaövezetben, 5 percre a partról, Hostel Natura a neve. Egybe kifizettem a sofőrt, mondtam is neki, hogy így kettőnké mivel Lillának nem volt dollárja. Később viszont ki akarta volna fizettetni Lillával is a pénzt, de az én egyet nem értő SMS-eim és Lilla határozottsága végül nyertek. :D
Én elfoglaltam az ágyamat egy 10 ágyas szobában, aztán Lilla jelzett, hogy nem jön ma már vissza a szállodaövezetbe ezért lementem a hostelhez tartozó étterembe enni, ahol egyébként kedvezménnyel ettünk és így is igen jó áron. Ja a szobatársak vegyesen lányok-fiúk voltak. Egyik amerikai lánynak a nagyapja magyar Novák vezetéknévvel, de magyarul nem beszélt.
Sajnos nincs saját képem a szobáról/ágyról teljesen elfelejtette. De minden ágynak volt egy kis függöny része, saját lámpával, ventilátorral és két konnektorral. Az ágy alatt pedig egy zárható rész ahova bőröndöt és minden egyebet tudtunk tenni, szóval eléggé jó volt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése