2017. április 20., csütörtök

New Orleans

Január 13-15 

Helló, helló, adós vagyok egy New Orleans-i bejegyzéssel. Ez még az egyik sulis órám volt, hogy meglegyen a kreditszám, ugyanúgy működött, mint tavalyi Washington DC-s óra, vagyis 3 vasárnap a suliban és egy hosszú hétvége a városban. Sajnos, a repülőutat nekünk pluszba kellett fizetni (tavaly busszal mentünk) mivel elég messze van, de úgy voltam vele, hogy anyuka kifizeti a sulit, New Orleansba mindenképp elakarok menni akkor miért ne csináljam egybe a kettőt? Repjegyet így is úgy is meg kell venni, az órával együtt meg jár a szállás illetve a shuttle buszra szóló jegy (amit nem én fizetek :D). Szóval a 3 vasárnapi óra lement még 2016-ban, hosszú napok voltak de érdekes dolgokat is megtudtam a zené kialakulásáról, ételekről, voodoo-ról, Katrina hurrikánról ami még 2005-ben pusztította a várost. Mivel régen volt én meg öregszem, előre szólók, hogy összecsapott lesz, teljes részletességgel nem tudok beszámolni.

Január 13 – Péntek
Korán reggel mentem JFK-re überrel mert sajnos reggel nehézkes Hobokenből New Yorkba jutni, illetve hajnalban a subway se úgy jár ahogy jó lenne. :D Normál esetben nem is mennék a JFK-ről mivel Newark 20 percre van, így igyekszem onnan, de közvetlen járattal akartam menni, mert semmi kedvem nem volt az átszállásokkal várni illetve annyival nem volt azt drágább a közvetlen, hogy ne érje meg azt választani.
Leszálltam olyan dél körül New Orleansba, ahol összetalálkoztam a shuttle busznál 2 társammal. A hotel központba volt, és reggeli is járt. Pénteki nap szabad program volt mivel kb 100 ember 100 időpontban érkezett. Páran már lefoglaltak maguknak egy swamp túrát, majd én is egy másik lánnyal csatlakoztam hozzájuk. A swamp magyar megfelelője a mocsár azt hiszem. :D Szóval oda mentünk a Mississippi folyón és vártuk, hogy lássunk aligátort és láttunk is! Kb olyan érzésem volt, mint a filmekben mikor mész a mocsaras vidéken aztán megáll, a motor ott ragadsz és megesz, az aligátor miközben próbálod megjavítani a motort. :D Szép hasonlat tudom. :D Jó kis délutáni program volt.
Visszaértünk a hotelbe, na annyi közös fakultatív program azért akadt, hogy elmentünk a híres Café Du Monde-hoz ahol a szintén híres beignet kapott mindenki (fánkot). Ezután páran útra keltünk, célunk a Bourbon utca volt. Ettünk, ittunk, hihetetlenül jól éreztük magunkat. Az utcán ihattál, bárból bárba járhattál, jobbnál jobb zenék voltak. New Orleans ugye híres a zenéről főleg jazzről. Belefutottunk az NCIS: New Orleans forgatásába, ami elég menő volt. Már volt is az a rész a TV-ben. Mardi Gras-os részt vettek fel, ami New Orleans hatalmas karneválja USA-ban. Ott volt egy híres színész de én nem tudom ki ő, két lány nagyon odavolt érte, képet is csináltak de én nem tudom ki az ezért nem. :D Annyira nem érdekelt ez a rész. :D Mondanom sem kell ezek után szépen mulattunk, majd a szobatársammal nyugovóra tértünk, aki egyébként Timi volt Szlovákiából, az anyukája magyar, de nem beszéli, a nyelvet inkább csak érti, másik két szobatársunk már aludtak, későn érkeztek.
Január 14 – Szombat
Megkezdődött a buszos túra, amiről most csak képeket hozok. Délutánra végeztünk is,mentünk a francia piacra, hallgattuk az utcazenészeket, este ismét útra keltünk jól érezni magunkat. :)
Január 15 – Vasárnap
Délelőtt még volt időnk kipróbálni a Street Car-t. Ami elvitt a Garden Districtbe, ahol nagyon aranyos kis házak vannak. Délután gyors szuvenír vásár aztán 3-kor jött a shuttle busz felvenni minket. Hazafelé ugyanazon a gépen jött másik 3 lány is, a repülőn pont az egyik lány mellé kerültem.

Elvileg ez a ház Beyonce-t illeti
Mardi Gras maradványai amit egyébként nem szednek le a fákról, házakról. Ez is különlegessé teszi a környéket. Mi is kaptunk ilyen gyöngyöket a nyakunkba. Mindenki abban járkált. :)
New Orleans leghíress voodoo asszony háza.
Elmondhatom, hogy New Orleans nagyon tetszett. Nagyon más hangulata van mint New Yorknak. Engem már a zenével megvettek! :) Ajánlom mindenkinek! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése